Változtatnának a fuvarozók az útdíjhitel feltételein

Több bírálat érte a KAVOSZ Zrt. útdíj hitelprogramját a szakmai szervezetek részéről. Az eredetileg tervezett 5,5 százalékos költséghez képest csaknem 10 százalékra nő a hitel díja, állítja az MKFE főtitkára.

Mások arra panaszkodnak, hogy túl sok adatot kérnek tőlük a hitelbírálathoz, illetve a folyósító a teljes összeg után számol kamatot, miközben 20 százalékot le kell kötni a számlán, amit nem használhatnak útdíjfizetésre.

Az eredeti tervek szerint 5,5 százalékos, kedvezményes THM-mel hirdették meg az útdíjhitel konstrukciót, ám a 29 ezer forintos szerződéskötési díj, a hitelkeret 1 százalékát kitevő folyósítási díj, a 0,65 százalékos kezelési költség és a 0,5 százalékos kezességvállalási díj összesen már 10,4 százalékos THM-et eredményez – nyilatkozta Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.

Az ügyben megszólalt Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (Fuvosz) főtitkára is, aki arra panaszkodott, hogy a hitelkérelmek befogadását végző KAVOSZ túl sok adatot kér be, így például olyanokra is kíváncsiak, milyen mobil előfizetése van a cégnek, vagy milyen a tulajdonosok iskolai végzettsége.

A fuvarozók a forgóeszközhitel feltételein is változtatnának. Véleményük szerint maga a konstrukció rossz, és a folyósítása megkésett. Az egyik legnagyobb hiba, hogy az igénylők teherautónként egymillió forint kölcsönt kaphatnak, de ebből csak 800 ezer forintot használhatnak fel. Az összeg 20 százalékát ugyanis a számlájukon kell tartani biztosítékként, miközben a teljes összeg után fizetik a kamatot. Véleményük szerint a 200 ezer forintra eső kamatot nem kellene beszedni a teherautósoktól, vagy vissza kellene kapniuk azt. Nem véletlen, hogy eddig csak mintegy 800 teherkocsira igényelték a hitelt a fuvarozók, miközben megközelítőleg 40 ezer fuvarozással fogalakozó vállalkozás van az országban, és összesen 230 ezer teherautó közlekedik a magyar utakon.
 

forrás: mkfe.hu