Útdíj - Tovább bővülnek a fedélzeti egységek szolgáltatásai

Egyre nő azoknak a száma, akik GPS egységgel teljesítik útdíjfizetési kötelezettségüket. Szakemberek szerint a tendencia erősödni fog, ha véget ér a nyár, és intenzívebb lesz a fuvarozók tevékenysége. Hamarosan újdonságot is kínálnak az ügyfeleknek, a Webbase program megmutatja az egy fuvarra fordított pontos összeget – mondta Szász János, a Secret Control GPS Kft. kereskedelmi vezetője.

Milyen az együttműködés a HU-GO rendszerrel, voltak-e fennakadások?

Egy ilyen nagyszabású útdíjfizetési rendszer bevezetése - figyelembe véve a rendelkezésre álló szűk határidőt - a lehetőségekhez képest sikeresen valósult meg hazánkban. A rendszer azóta tovább csiszolódott, elérhetővé váltak pluszfunkciók. Kisebb fennakadások persze voltak, de ezek rövid időn belül megoldódtak, az ÁAK szakemberei felkészülten álltak a rendelkezésünkre.

 

Terveznek-e további fejlesztést az e-útdíj kapcsán?

Hamarosan olyan megoldással rukkolunk elő, aminek használatával fuvarfeladatonként lehet kimutatni, elszámolni és ellenőrizni az adott útdíj mértékét. Ezt megjeleníthetik az ügyfelek táblázatos menetlevél formátumban, vagy térképen. Ezt a fejlesztést szinte valamennyi ügyfelünk igényli, hiszen a Hu-Go portál jelenleg nem ad lehetőséget az útdíj összegének egyszerű ellenőrzésére.

Hogyan alakul a kereslet a fedélzeti egységek (OBU) iránt? Melyik típust keresik inkább?

Jelenleg 30 százalék feletti arányt képviselnek a szivargyújtós eszközök az eladásainkban. Annak ellenére igaz ez, hogy a fixen telepített fedélzeti egységeink a jövőben bármikor bővíthetőek akár üzemanyagméréssel, vagy korlátlan kommunikációval a sofőr és a diszpécser között, így sokkal több lehetőséget rejt a használatuk. Néhány hete feltűntek a piacon azok az 1-2 kamionnal rendelkező kisebb ügyfelek, családi vállalkozások, akiknek elegendő a kedvezőbb áru és egyszerűen használható, útdíj elszámolására alkalmas Webbase Easy OBU.

Milyen tendenciákat vár az év hátralévő részére?

Az ügyfeleinktől érkezett visszajelzések alapján és a többi szakmai szervezet előrejelzése szerint is nőni fog azoknak a száma, akik beépített fedélzeti egységet választanak. Nyáron kevesebb a fuvarozók megrendelése, de az ősz ismét felpezsdülést hoz. A szállítók már jobban bíznak a GPS alapú nyomkövetésben, mint a kezdetekben, és azt is felismerték, hogy a fedélzeti egység által nyújtott kényelmi és biztonsági szolgáltatások miatt megéri ezt választani a szivargyújtóssal szemben.

Felkészültek-e arra az esetre, ha megnőnek az igények a beépített egységek iránt?

Mindenképpen, hiszen az eredetileg 40 partnerből álló országos hálózatunkat július elején a duplájára bővítettük a Magyar Autóklub szervizpontjainak bevonásával. Az eddig kevésbé lefedett területeken újabb autóvillamossági műhelyekkel, kamionszervizekkel írtunk alá együttműködési megállapodásokat. A tervek szerint szeptember elejétől több mint 100 ponton tudjuk elvégezni az OBU-k telepítését, karbantartását. Maga a művelet mindössze fél órát vesz igénybe, a helyszínen megvárható.

 

forrás: utdijhirek.hu