Sajtó hírek

Januártól a D1 kategóriából kiválva bevezetésre került a D2 kategória, ide sorolható a D1-be nem tartozó valamennyi személygépkocsi
Húszmilliárd forint többletterhet rakhat a közúti fuvarozókra a kormány. A használatarányos útdíjnál alkalmazott környezetvédelmi kategóriákat eredetileg az útdíjrendszer januári kiterjesztésével egy időben sorolták volna át. A tervek elkészültek, a bevezetés csak döntés kérdése.
A kormány a február elsejével véglegesített formában működteti a személyautók útdíjfizetési rendszerét - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-vel.
E-matrica
A 2013 nyarán bevezetett magyarországi e-útdíj a személygépkocsikra nem vonatkozik, kizárólag a 3,5 tonna feletti össztömeggel rendelkező járművek számára díjköteles a főutak többsége. A korábbi D2, D3, D4 kategóriák megszűntek, az ezekbe a kategóriákba tartozó járművek az elektronikus útdíjfizetési rendszerbe kerültek át. A tehergépkocsik és kamionok számára kötelező 2015-ben is az e-útdíj fizetés.

A hamarosan parlament elé kerülő 2015-ös költségvetés egyik eleme, hogy a tehergépjárművek úthasználata után beszedett elektronikus útdíjat átalakítják: a kormány az ideihez képest egyharmadával tö

Az e-útdíj tavalyi bevezetése komoly lökést adott Magyarországon is a GPS-alapú technológiák terjedésének.
Idén január elsejétől augusztus 31-én éjfélig 106,8 milliárd forint volt a megszolgált útdíj összege. A rendszerbe eddig 40 ezer ügyfél több mint 142 ezer gépjárművet regisztrált, ezeknek több mint fele (77 ezer tehergépjármű) már fedélzeti eszközzel (OBU-val) végzi a bevallást - tudtuk meg a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivőjétől, Kibédi-Varga Lajostól.
Azokra vonatkozna az amnesztia, akik fizettek, de nem a szabályok szerint.

Oldalak

Feliratkozás Sajtó hírek csatornájára