Egyéves próbaidőszakot javasol az útdíj bevezetésénél a kerületi polgármesterek többsége és Tarlós István. A Pest megyére vonatkozó, évente 5 ezer forintba kerülő útdíjmatrica értelemszerűen az M0-s körgyűrűre és az autópályák bevezető szakaszára is érvényes lesz.
Budapest belterületén viszont a sztrádák nem gyorsforgalmi, hanem főútnak minősülnek, ahol a díjfizetési kötelezettség fel sem merül. Tarlós István kiemelte: a Megyeri híd sem lesz fizetős, hiszen azt „már korábban kivették a csomagból”.
A javaslat szerint a januártól bevezetendő új útdíjrendszernek legyen egy egyéves próbaidőszaka; a bevezetést követő egy év elteltével pedig forgalomszámlálási adatok alapján a kormány a fővárossal közösen tekintse át, pozitívak-e a tapasztalatok.
„A főváros bízik benne, hogy az útdíjból származó bevételek egy részét a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozására fordítják. Az új rendszer hatással van a 2016-tól bevezetendő fővárosi dugódíj tervezetére, ezért nem zárható ki, hogy azt több zónás modellben dolgozzák ki” – mondta Tarlós István főpolgármester.
forras: ittlakunk.hu