GPS-re váltást javasol az ÁAK

37 ezer fedélzeti egységet használnak jelenleg a fuvarozók. A GPS-egységek előnyeit egyre több fuvarozó felismeri, ezért az ÁAK a jelenlegi 25 százalékról 75 százalékra várja az erre váltók arányát.

A használatarányos útdíjrendszer működésének első hónapjában 14 milliárd forint volt a bevétel – mondta a Világgazdaságnak Kibédi-Varga Lajos, projektszóvivő. Az ÁAK élére tegnap kinevezték az új vezérigazgatót.
Megfelel az előzetes várakozásoknak az első havi 14 milliárdos bevétel – mondta Kibédi-Varga Lajos. Az összeg mintegy háromnegyede viszonylati jegyekből származott, a fennmaradó részt fedélzeti egységek (OBU) segítségével teljesítették a fuvarozók.
Középtávon az a cél, hogy megforduljon ez az arány. Az e-útdíj szakmai projektszóvivőjének közlése szerint erre jó esély van, hiszen már most is látszik, hogy a fuvarozók egyre inkább felismerik a fedélzeti egységek előnyeit és többen választják ezt a megoldást.
A használatarányos útdíjfizetés háttérrendszerébe, a HU-GO-ba július végéig több mint 25500 cég összesen közel 90,5 ezer járművet regisztrált. A rendszerbe felvitt fedélzeti egységek száma meghaladja a 37 ezret.

A HU-GO-ban a fuvarozói érdekképviseletek jelzései alapján az elmúlt hónapban több módosítást is végrehajtottak. Így például pontosították az útvonaltervező programot és az online ügyfélszolgálati rendszert is átalakítják. A rendszerrel kapcsolatos hibabejelentéseket minden esetben kivizsgálják, a túlszámlázásra vonatkozó észrevételeket pedig soron kívül rendezik és megteszik a szükséges intézkedéseket, adott esetben a pénzek visszautalását. A bejelentéseket kezelő telefonos ügyfélszolgálat forgalma egyébként folyamatosan csökken, ami a projektszóvivő szerint arra utal, hogy a fuvarozók kezdik megszokni a rendszert.
Csütörtökön közölte az MTI-vel az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., hogy Börzsei Tibor, 46 éves közlekedésmérnököt nevezte ki vezérigazgatónak a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Fejlesztési Bank. Börzsei Tibor 22 éve dolgozik közlekedési vállalatoknál (BKV, Miskolc Város Közlekedési Zrt., DKV Debreceni Közlekedési Zrt.), illetve közlekedési járműgyártónál (OBUS Elektrik Innovációs Szolgáltató Kft.). A szakmai közéletben is vállalt feladatokat, például a Közlekedéstudományi Egyesületben és a Magyar Közösségi Közlekedési Szövetségben. Új beosztásába a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatói posztjáról érkezik.
 

forrás: www.utdijhirek.hu