Bíztak az OBU-ban és nem bánták meg

Azonnal bizalmat szavazott az e-útdíj rendszernek az egri székhelyű Flott-Trans Kft. Mintegy 90 autójukban beépített fedélzeti egység működik 2005 óta, amelyet könnyen regisztráltak a Hu-Go rendszerbe, így július 1-én már ezekkel kezdték meg az útdíj fizetését.
 
 
A cég a lépést nem bánta meg, hiszen bevallási közreműködőjüknek köszönhetően a kezdeti nehézségek után mostanra már a rendszerriasztások száma is lecsökkent.
Több cég kivárt, sőt némelyik még most is hezitál, hogy viszonylati jeggyel vagy flottakövetőkön keresztül, fedélzeti egységgel rendezze az útdíjat. A Flott-Trans Kft. azonban a rendszer bevezetésének percétől a fedélzeti egységgel elszámolt díjfizetéssel dolgozik.

A Vállalat résztulajdonosa és műszaki vezetője elmondta, a Secret Control GPS Kft.-től egyéb szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Pók Ferenc hangsúlyozta, a megbízható partneri kapcsolat miatt döntöttek úgy, hogy amint lehet, azonnal regisztrálják járműveiket, és a flottakövetőn keresztül fizetik az útdíjat. Azóta is elégedettek a döntéssel, hiszen a sofőröknek tulajdonképpen tudniuk és foglalkozniuk sem kell az útdíjjal. Nem kell megállniuk viszonylati jegyet venni, bármikor rugalmasan módosíthatják az útvonalat például dugó esetén, vagy ha lezárnak egy-egy útszakaszt.
 
Időt is spórolnak, hiszen könnyebb az utak megtervezése. A diszpécser menet közben is módosíthatja a fuvart, hiszen pontosan tudja, mikor merre megy az adott jármű. Csak az alapfeladataikra és a folyószámla feltöltésére kell figyelniük. De, arra nagyon.
Ahogy a Secret Control a rendszert fejlesztette, csökkent a riasztások száma is, mostanra az irányított, felügyelt 90 járműre naponta csak néhány figyelmeztetést kapnak – mondta el a vezető. Ez a figyelmeztetési mennyiség már kezelhető, egyébként akkor következik be, ha valamiért megszakad a kommunikáció a hálózattal. A flottaszolgáltató ma még nem tudhatja, milyen okból szűnik meg a kapcsolat, de kötelessége minden esetben értesíteni a sofőröket. Előfordul, hogy főként a határokon belül közlekedő járművel belföldi mobil díjcsomagra fizettek elő. Ha ezek az autók néha átlépik a határt, megszakad a kapcsolat az eszközzel. Szintén riasztás érkezik a kocsi áramtalanításakor, ugyanis a fedélzeti egységek akkumulátorának lemerülését követően elvész a jel, majd a bekapcsoláskor üzenet jön, hogy helyreállt a kapcsolat. Akkor is figyelmeztető SMS-t küld a rendszer, ha a GSM szolgáltatás, vagy a GPRS kapcsolat megszakad, térerő, vagy egyéb, a telefonokra jellemző okokból. Persze ezek nem okoznak elszámolási problémát az e-útdíj esetén, csupán a működés velejárója.
 
Pók Ferenc elismerte, eleinte soknak találták a riasztások számát, jó, hogy ez jelentősen csökkent. A továbbiakban is nemcsak az útdíj fizetésében számítanak a Secret Control közreműködésére, 2005 óta a nagy értékű szállítmányok távfelügyeletét védelmi szolgáltatással kiegészítve kérik, illetve 2008 óta szervizszolgáltatásokat is igénybe vesznek a cégtől.
 
 
forrás: utdijhirek.hu